...

Reklamácie

Pred uplatnením reklamácie si vyhraďte prosím chvíľku na podrobnejšie preštudovanie reklamačného poriadku.

 

R E K L A M A Č N Ý   P O R I A D O K

Zásady a postup pri vybavovaní reklamácií vychádzajúce zo zákona
č. 36/2013 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, Zákona č. 455/1991 Zb. Zákon o živnostenskom podnikaní, Zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a zákona č. 108/2024 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

SANAS, a. s.

Hollého 37

SK – 083 01 Sabinov

 

V zmysle vyššie uvedených zákonov v znení neskorších predpisov vydáva Sanas, a.s. nasledovný REKLAMAČNÝ PORIADOK, ktorým spotrebiteľa informuje o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady tovarov (ďalej len "reklamácia") vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.

 

 

Článok I.

 

Právo spotrebiteľa na reklamáciu vadného tovaru

 

V zmysle z. č. 108/2024 Z. z. má predaná vec vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 vyššie uvedeného zákona alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vyskytne vada na zakúpenom tovare, spotrebiteľ má právo túto vadu reklamovať. Za vadu nie je možné považovať takú zmenu výrobku, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho bežného opotrebenia, nesprávneho používania, nesprávneho zásahu, neodbornej montáže a mechanickým poškodením výrobku. V zmysle z. č. 108/2024 Z. z. rovnako predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

Podmienkou rozhodnutia o reklamácii je, že tovar je riadne vyčistený, aby posúdeniu reklamácie nebránili všeobecné hygienické zásady. Inak nebude reklamácia predávajúcim prevzatá a servisným technikom uznaná.

Ak je spotrebiteľ nespokojný s rozhodnutím pracovníka povereného vybavovať reklamácie, uplatní svoje právo u štatutárneho zástupcu firmy.

 

Článok II.

 

Miesto a postup pri uplatnení reklamácie

 

V zmysle § 622 z. č. 108/2024 Z. z. vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Kupujúci je povinný podať správu predávajúcemu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po tom čo vadu zistil. Kupujúci môže podľa z. č. 108/2024 Z. z. uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 vyššie uvedeného zákona.

Pri reklamácii je potrebné doložiť pokladničný doklad o zaplatení tovaru a záručný list ak je požadovaný ako neoddeliteľná súčasť reklamácie.

Osoba, ktorá uplatňuje nároky z vád, vyplní reklamačný protokol.

V reklamačnej správe kupujúci presne popíše vadu a spôsob akým sa vada prejavuje, ak to umožňuje podstata veci, odovzdá vadný tovar predávajúcemu. V takomto prípade sa hneď vykoná overenie kompletnosti tovaru a vád tovaru.

Ak podstata veci neumožňuje pri uplatnení reklamácie predložiť vadný výrobok, alebo jeho súčasť, v takom prípade bude overenie a riešenie reklamácie vykonané priamo u kupujúceho.

Kupujúci je povinný vytvoriť podmienky na overenie a riešenie uplatnenej reklamácie.

V reklamačnej správe uvedie osoba uplatňujúca reklamáciu kontaktnú adresu (e-mail, telefónne číslo), na ktorú bude predávajúcim vyrozumená o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť.

 

Článok III.

 

Lehoty na uplatnenie reklamácie

 

V zmysle § 620 ods. 1 Občianskeho zákonníka je záručná doba 24 mesiacov.

Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. ( § 621 O.Z.)

 

Reklamácie môže vybavovať len pracovník k tomu určený, ktorý rozhodne o reklamácii

ihneď, v prípade zložitých reklamácií do doby potrebnej  na objektívne posúdenie

reklamovanej vady.

Podľa § 621 z. č. 108/2024 Z. z. ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. V zmysle § 623 kúpujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. ( § 622 (1) O.Z.)

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. ( § 622 (3) O.Z.)

Práva zo zodpovednosti na vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená.

( § 625 O.Z.)

Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. ( § 626 O.Z.)

 

Článok IV.

 

Zodpovednosť firmy Sanas, a.s. za vady predanej veci

 

Firma Sanas, a. s. zodpovedá za to, že tovar má požadované množstvo a v zmysle § 619 z. č. 108/2024 Z. z. za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

 

Firma Sanas, a. s. nezodpovedá za vady:


- ktoré si kupujúci (spotrebiteľ) spôsobil sám a ktoré boli spôsobené neodbornou montážou,


- o ktorých kupujúci (spotrebiteľ) pred prevzatím tovaru vedel,


- pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (zľava z ceny tovaru),


- ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho (úmyselným alebo neúmyselným) nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym servisom


- nesprávnym použitím prídavných zariadení iných ako predpisuje výrobca
  ktoré, boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasti,
taktiež nemôžu byť predmetom reklamácie.

 

Z hľadiska životnosti nábytku je dôležité dodržiavať návod na použitie a ošetrenie.

 

Článok V.

 

Odstránenie vady

 

Za odstrániteľné vady sa považujú také vady tovaru, ktoré je možné včas a riadne odstrániť, pričom neutrpia úžitkové vlastnosti výrobku.

Predávajúci je povinný vydať potvrdenie o dobe uplatnenia reklamácie a trvania opravy tovaru. Vykonanie opravy odstrániteľných vád v záručnej dobe je bezplatné.

 

Článok VI.

 

Neodstrániteľné vady

 

V prípade výskytu neodstrániteľnej vady, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, môže zákazník požadovať:

    1. výmenu tovaru za iný tovar bez vady
    2. odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí ( § 623 (1) O.Z.) 

 

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. ( § 623 (2) O.Z.)

 

Pri vybavovaní reklamácie zľavou sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebovania tovaru, dĺžku používania a možnosti jeho ďalšieho použitia.

 

Článok VII.

 

Reklamácie tovaru predávaného za nižšie ceny

 

Tovar s vadami, ktoré však nebránia jeho užívaniu k určenému účelu, je predávaný za nižšie ceny ako je zvyčajná cena bezvadného tovaru. Na skutočnosť, že sa jedná o tovar s vadami, predávaný za nižšie ceny, je predávajúci povinný kupujúceho pri dojednávaní kúpnej zmluvy upozorniť (určenie vady, pre ktorú bola znížená cena), ak to nie je zrejmé už z charakteru predaja. Zodpovednosť za vady sa pri tovare predávanom za nižšiu cenu nevzťahuje na vady, pre ktoré boli stanovené nižšie ceny. Týmito vadami sa rozumejú vady vzhľadové a kvalitatívne.

Reklamácia takéhoto tovaru sa ďalej vybavuje v zmysle tohto reklamačného poriadku s tým rozdielom, že spotrebiteľ má namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

 

 

Článok VIII.

 

Platnosť reklamačného poriadku

 

     Reklamačný poriadok nadobúda platnosť dňom vydania.

 

V Sabinove 28. 6. 2024